UTAZÁSI FELTÉTELEK

Az utazás feltételei a mindig hatályban lévő 561/2006EK rendelet és az AETR szabályai szerint történnek.
A vezetési és pihenőidőről pár sorban:
1 autóbusz vezető napi munkaideje: 13-(esetenként 15) óra
vezetési ideje: 9 -(esetenként 10) óra megszakítás nélkül: max. 4,5 óra

2 autóbusz vezető napi munkaidejük: 21 (30 órás ciklusban) óra

vezetési idejük: 18 (esetenként 20) óra

A vezetési időt és eltöltött pihenő időt az autóbusz vezető, az autóbuszba szerelt menetíró műszer segítségével igazolja.

Az autóbuszok megengedett legnagyobb sebessége autópályán 80 km/h, egyéb utakon 70 km/h.

Tájékosztató és általános szerződés az autóbusz igénybevételéhez:

Az autóbusz vezetője a különjárat végzése során a megrendelésben foglaltak keretén belül a megrendelő – a csoport vezetője – rendelkezése szerint jár el, a közlekedési útvonal, az út közbeni megállások és várakozások, továbbá a célállomás tekintetében, ha azt az útviszonyok és az egyéb szempontok lehetővé teszik.

A megrendelő a közlekedés biztonsága érdekében tudomásul veszi a gépkocsivezetők foglalkoztatására vonatkozó korlátozásokat. Különjárat esetén: napi vezetési idő egy gépkocsivezető tekintetében nem haladhatja meg a 9 órát. A folyamatos vezetés időtartama 4 óra 30 perc, mely után a pihenő szünet, kötelező. A pihenő szünet hossza 4 óra 30 perc, vezetési időt követően 45 perc, vagy a 4 óra 30 perc, vezetési időn belül legalább 15 perc és a 4 óra 30 perc után közvetlenül még 30 perc. A gépkocsivezető munkaideje nem haladhatja meg a napi 13 órát. A napi kötelező pihenő idő 11 óra.

A csoport vezetője által adott, a személy és vagyonbiztonságot veszélyeztető, vagy jogszabályba ütköző rendelkezés végrehajtását az autóbuszvezető köteles megtagadni. Ha a csoport vezetője a különjárat során a megrendeléstől lényegesen eltérő közlekedést igényel, az autóbuszvezető azt csak a feltételek megléte esetén teljesítheti. A csoport vezetőjének egyéb célszerűtlen, vagy szakszerűtlen utasítása esetén az autóbuszvezetőnek figyelmeztetési kötelezettsége van. A csoport vezetője a megrendeléstől eltérő, illetve figyelmeztetés után megismételt célszerűtlen rendelkezéseit csak írásban teheti meg. Az írásbeliség mellőzése esetén az autóbuszvezető az ilyen rendelkezések végrehajtását is köteles megtagadni.

Ha a különjárati autóbusz éjszakára, a telephelyére nem tér vissza, az autóbusz éjszakai elhelyezéséről, és az autóbuszvezető megfelelő nyugalmat és pihenést biztosító – a csoport szállásától különálló helyiségben lévő – szállásáról a megrendelőnek kell saját költségén gondoskodni.

Megrendelő tudomásul veszi, hogy az autóbusz csak és kizárólag szilárd burkolatú útvonalon közlekedhet, egyéb úton – például földúton, térképen nem jelölt útvonalon – történő közlekedést a gépkocsivezető köteles megtagadni.

A személyszállítási feladat végrehajtása után a megrendelő megbízottja és a gépkocsivezető együtt vizsgálják át az autóbuszt, és meggyőződnek arról, hogy a járművön útipoggyász, illetve egyéb az utasok tulajdonát képező dolog nem maradt. Amennyiben az utasok az autóbusz berendezéseiben kárt okoztak, azt a megrendelő az autóbusz átvizsgálását követően készített jegyzőkönyv alapján számla ellenében tartozik megfizetni.

Az autóbusz vezetője a különjárat útvonaláról, az igénybevétel idejéről, a kilométer számláló szerkezet állásáról menetlevelet vezet, mely alapját képezi a díjszámításnak is.

Autóbusz megrendelés visszamondása:

Különjáratos autóbusz visszamondása 1 napnál rövidebb megbízás esetén:
24 órán belül kötbérrel terhelt, melynek összege az autóbusz óra díja 4 óra felhasználással számolva. Amennyiben az autóbuszt a kiállási helyre történő megérkezés után mondják vissza, úgy a kötbér mértéke a megrendelt fuvar teljes költségének 70 %-a, de minimum 4 óra.
Több napos út esetén a visszamondás 48 órától a kiállás megkezdéséig kötbérrel terhelt, melynek összege minden egyes megrendelt nap után 4 óra igénybevétel.
Amennyiben a visszamondás a kiállási helyre történő megérkezés után történik, úgy a kötbér mértéke a megrendelt fuvar teljes költségének 70 %-a.
Kötbér esetében a teljes költség az autóbusz kilométerenkénti díját valamint az előre megváltott pályamatricákat, kompjegyet, behajtási engedélyeket stb. jelenti.

A különjárati személyszállításra a Polgári törvénykönyv általános és vállalkozási szerződésekre vonatkozó előírásai, a 20/1981 (VI. 19.) MT rendelet a közúti személyszállítási szerződésekről és a 89/1988. (XII. 20.) MT rendelet a közúti közlekedési szolgáltatásokról és közúti járművek üzemben tartásáról kiadott szabályozások vonatkozó rendelkezései az irányadóak.

FULLDRIVE KFT.